بهترین شمع برای پراید کدام است ؟

بهترین شمع برای پراید کدام است ؟

برای انتخاب بهترین شمع برای پراید باید دو نکته ی اساسی و مهم را در نظر داشته باشید :

نکته ی اول : با توجه به وجود برند و مارک های متنوع در بازار لوازم یدکی خودرو شما باید بتوانید که با توجه به میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید بهترین مارک را خریداری کنید.

نکته ی دوم : حتما شمع پراید را با توجه  به نوع موتور خودرویتان انتخاب کنید . به عنوان مثال اگر پراید شما مدل 94 بوده و از نوع یورو 4 می باشد حتما باید شمع مناسب پراید یورو 4 را خریداری کنید و نمی توانید شمع های پراید انژکتور را برای خودرویتان نصب کنید.

با توجه به نیاز شما هدف اصلی بهفر یدک در این مقاله رسیدن به پاسخ این دو تا سوال می باشد بنابراین اگر شما به دنبال بهترین نوع و مارک شمع برای پراید هستید اما با توجه به برند و مارک های گوناگون و متنوع نمی دانید که کدام شمع مناسب خودرویتان است پیشنهاد می کنم حتما این مقاله  " بهترین شمع برای پراید "را تا انتها بخوانید.

بهترین مارک شمع خودرو پراید

اگر کمی سرچ کرده باشید احتمالا متوجه مارک های متنوع و زیاد شمع ماشین پراید در بازار لوازم یدکی خودرو می شوید و این مورد شما را کمی سردرگم می کند که حالا کدام مارک را انتخاب کنم ؟

مارک های خوب زیادی مانند انجیکا ، بوش ، نور موجود است که شما می توانید با توجه به بودجه ی مدنظرتان بهترین مارک شمع را برای خودرو پراید را انتخاب کنید . که برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنم  حتما مقاله ی بهترین مارک شمع خودرو را مطالعه کنید.

اما بطور کلی شمع ngk اصلی انجیکا و شمع bosch بوش جز بهترین و پر فروش ترین شمع ها برای پراید هستند .

پراید یک ماشین کره ای بوده که از سال 1372 وارد ایران شده است . موتور مورد استفاده در این خودرو از نوع M13  بوده که به مرور زمان تغییراتی داشته و شاهد این خودرو با نوع موتور کاربراتور ، انژکتور ، یورو 4 و دوگانه سوز هستیم .

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید شمع پراید مدنظر داشته باشید ، این است که شمع پراید انژکتور با شمع پراید کاربراتور متفاوت می باشد که در ادامه به توضیح بهترین مارک و نوع شمع پراید با توجه موتور این خودرو می پردازیم .

بهترین شمع برای پراید کاربراتور

خودرو های پراید وارد شده به ایران از سال 1372 و خودرو های تولیدی سایپا تا سال 1381 همگی نوع موتورشان از نوع کاربراتور می باشد.

این خودروها دارای کوئل و دلکو بودند. یک وایر برق تقویت شده را از کوئل به دلکو هدایت می کرد و دلکو هم برق را به نوبت به سر هر چهار شمع موجود بر روی سرسیلندر می‌رساند.

بهترین شمع برای پراید کاربراتور

بهترین شمع پراید کاربراتور ، شمع ngk با کد 6278 می باشد.

بهترین شمع برای پراید انژکتور

خودرو های پراید وارد شده به ایران از نوع کاربراتوری بودند که سایپا تولید آن ها را با همان نوع موتور آغاز کرد و تا سال 1381 این روند را ادامه داد. از سال 1382 به بعد تولید خودروهای انژکتوری استارت خورد .

 در خودرو پراید انژکتور از شمع های انژکتوری مقاومت دار استفاده می شود . که لیست بهترین شمع ها برای پراید انژکتور در جدول زیر آورده شده است .

یک نکته ی مهم : شرکت سایپا در سایپا در سال 83 و 84 به تعداد محدودی پراید نمیه انژکتور تولید کرد که بعضی از قطعات این خودرو کاربراتوری و بعضی از قطعات آن انژکتوری می باشد.

شمع مورد استفاده برای پراید نیمه انژکتور ، از نوع شمع های انژکتوری می باشد.

بهترین شمع برای پراید انژکتور

بهترین شمع برای پراید یورو 4

شروع تولید پراید های یورو 4 در سایپا از سال 1392 به بعد آغاز شد . و برای تهیه ی شمع پراید یورو 4 باید دقیقا شمع مناسب آن را که با نام شمع یورو 4 شناخته می شود نیز تهیه کنید.

بهترین شمع برای پراید دو گانه سوز

یکی از انواع پراید که تاریخچه اش برمیگردد به شروع سهمیه بندی سوخت در کشور ، پراید نوع دو گانه سوز می باشد . در خودرو های دو گانه سوز از CNG و LPG بجای بنزین استفاده می شود.

شمع های پراید دوگانه سوز نیز فرقی با سایر پراید ها نداشته و بستگی به مدل خودرویتان دارد. در زیر لیست چند نمونه از شمع های مناسب پراید دو گانه سوز آورده شده است.

 بهترین شمع برای پراید دو گانه سوز

سخن پایانی

شمع ماشین پراید یکی از قطعات مصرفی و مهم این خودرو بوده که وظیفه ی ایجاد جرقه و ترکیب مخلوط سوخت و هوا درون سیلندر خودرو را برعهده دارد .

این قطعه ی مصرفی نیاز است که هر 50 هزار تا تعویض گردد بنابراین اگر زمان تعویض این قطعه در خودرویتان رسیده و به دنبال خرید شمع برای خودرو پراید هستید حتما به نکات گفته شده در این مقاله توجه کنید و به عنوان نکته ی آخر از انتخاب و خرید بهترین شمع برای پراید حتما از مراکز معتبر اقدام به خرید لوازم یدکی خودرو نمایید.

در همین راستا پخش لوازم یدکی خودرو بهفر یدک در غرب استان تهران ( شهر قدس )  ، اقدام به پخش و فروش تکی و عمده قطعات یدکی خودرو بصورت حضوری و آنلاین می نمایند که اگر نیاز به خرید شمع خودرو دارید می توانید از فروشگاه بهفر یدک تهیه کنید.

 

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان