چرا ماشین با دو استارت روشن می شود ؟

چرا ماشین با دو استارت روشن می شود ؟

یکی از مشکلات خودرویی که بسیاری از رانندگان از آن گله دارند ، روشن شدن ماشین با دو استارت و یا استارت نخوردن ماشین است . علت اینکه ماشین شما با بیش از یک استارت روشن می شود می تواند از خرابی قطعاتی مانند باتری ،  پمپ بنزین ، شمع های ماشین ، استپر موتور و سایر قطعات دیگر باشد که در این مقاله می خواهیم بطور کامل تمامی این موارد را بررسی کنیم .

بنابراین اگر شما هم درگیر این مشکل هستید و می خواهید علت های آن را بدانید حتما تا انتهای این  مقاله که توسط مرکز پخش لوازم یدکی خودرو بهفر یدک تهیه شده است همراه ما باشید.

البته بحث استارت نخوردن ماشین جدا بوده که برای اطلاع بیشتر در این مورد می توانید مقاله دلیل استارت نخوردن ماشین را بخوانید .

 

بطور کلی خرابی چه قطعاتی سبب می شود تا ماشین با دو استارت روشن شود 

برای بررسی علت روشن شدن ماشین با دو استارت باید به سراغ قطعات زیر بروید :

  • باتری ماشین
  • استارتر ماشین
  • سوئیچ احتراق
  • استپر موتور
  • صافی بنزین
  • پمپ بنزین
  • شمع ها

که در ادامه بیشتر به بررسی این قطعات می پردازیم .

باتری ماشین را چک کنید

خرابی باتری از دلایل روشن شدن ماشین با دو استارت

اولین قطعه ای که نیاز است تا در هنگامی که ماشین با دو استارت روشن می شود چک کنید ، باتری خودرویتان است . خوابیدن و یا خالی شدن باتری ماشین از دلایلی بوده که سبب می شود تا ماشین اصلا روشن نشود یا ماشین با دو یا چند بار استارت خوردن روشن گردد.

بنابراین شما اول چک کنید که آیا گیره های قطب های مثبت و منفی باتری شل شده اند یا خیر . اگر گیره ها شل شده اند آن ها را سفت کنید و دوباره استارت بزنید اگر ماشین شما روشن نشود احتمالا باتری خالی شده و خوابیده است و نیاز به تعویض باتری دارید.

یک نکته ی دیگری که نیاز است به آن توجه کنید ، شاید مشکل از دینام بوده و باتری شارژ نمی شود . اگر دینام ماشینتان مشکل داشته باشد حتی اگر باتری را تعویض کنید باز هم اتومبیلتان استارت نمی خورد یا بعد از چند بار تلاش استارت می خورد چرا که دینام نمی تواند باتری را شارژ نماید.

استارتر خودرو را چک کنید

استارتر یا استارت که در موتور های بنزینی و دیزلی وظیفه ی روشن کردن خودرو را برعهده داشته با چرخاندن سوئیچ فعال می شود بنابراین خرابی استارتر خودرو می تواند از دلایلی باشد که سبب روشن نشدن اتومبیلتان گردد .  

اگر تشخیص داده اید که علت چند بار استارت خوردن خودرویتان از خرابی استارتر بوده برای بررسی بیشتر و برطرف کردن ایراد حتما به یک مکانیک متخصص مراجعه نمایید .

 سوئیچ احتراق را چک کنید

بیایید کمی تخصصی تر این مسئله را بررسی کنیم :

اگر بعد از چرخاندن سوئیچ برق پشت آمپر رسیده و چراغ های صفحه کیلومتر روشن می شود اما ماشین بعد از دو یا چند بار استارت زدن روشن شود به این معنی بوده که باتری اتومبیلتان مشکلی ندارد . چون برق به پشت آمپر رسیده و چراغ های روی داشبورد روشن می شود.

بنابراین مشکل از جای دیگری بوده و می تواند از خرابی سوئیچ احتراق باشد . بنابراین برای بررسی بیشتر این مورد حتما به یک مکانیک متخصص و ماهر مراجعه کنید.

 

صافی بنزین را به موقع تعویض کنید

مسدود بودن فیلتر بنزین - چرا ماشین با دو استارت روشن می شود

مسدود شدن صافی بنزین از عواملی بوده که سبب می شود تا ماشین با دو بار استارت زدن روشن شود . وظیفه ی اصلی این قطعه جلوگیری از ورود آلایندگی ها به محفظه ی سخت خودرو می باشد .

زمانی که فیلتر بنزین مسدود شده و شما آن را تعویض نمی کنید بنابراین جریان سوخت به موتور ماشین نمی رسد و همین سبب می شود تا ماشین با دو بار استارت زدن روشن شود .

بنابراین حتما به موقع اقدام به تعویض فیلتر بنزین نمایید . توجه داشته باشید که فیلتر بنزین را باید هر 2 سال یکبار تعویض نمایید .

 

چک کنید که ماشین بنزین داشته باشد

چراغ بنزین مربوط به مقاله چرا ماشین با دو استارت روشن می شود

در صورتی که میزان سطح بنزین درون باک اتومبیلتان کم شده باشد ماشین به سختی روشن شده و باید چند بار استارت بزنید تا روشن شود .

در صورتی که میزان بنزین اتومبیلتان کم شود و نیاز به سوخت گیری داشته باشید ، چراغ بنزین روشن می شود اما خب بعضی اتومبیل ها هستند که یا چراغ بنزینشان خراب بوده یا درجه باک بنزین ایراد دارد .

پس اگر اتومبیل شما با چند بار استارت خوردن روشن می شود و می دانید که چراغ بنزینتان مشکل دارد پس حتما میزان سوخت و چک کنید چون احتمال دارد مشکل به همین سادگی و از کم بودن بنزین باشد.

ایراد در پمپ بنزین ماشین وجود نداشته باشد

وظیفه ی پمپ بنزین در خودرو ، رساندن سوخت با میزان فشار مشخص و دقیق به موتور خودرو در زمان روشن کردن خودرو است . بنابراین اگر پمپ بنزین ماشینتان دچار مشکل و خرابی گردد ، سوخت به موتور نرسیده و خب طبیعتا اتومبیل یا روشن نمی شود یا با چند بار استارت خوردن روشن می شود.

 

شمع های خودرو خراب نباشند

فرسودگی شمع ها از دلایل روشن شدن با دو استارت

آخرین قطعه ای که می خواهیم در این مقاله بررسی کنیم در واقع  یکی دیگر از قطعات مصرفی خودرو بوده  که اهمیت بسیاری در خودرو دارد و این قطعه ای است بنام شمع .

 شمع ماشین وظیفه ی جرقه زنی مخلوط سوخت و هوا درون سیلندر خودرو را برعهده داشته که سبب روشن شدن اتومبیل می گردد.

در صورت خرابی و فرسودگی شمع ها ، اتومبیل شما استارت نمی خورد و یا با مشکل استارت خورده و روشن می شود.

البته خرابی شمع ها علائم دیگری هم داشته که پیشنهاد می کنم با توجه به اهمیت بالای این قطعه در خودرو حتما مقاله ی علائم خرابی شمع خودرو را بخوانید .

 

اگر ماشین با دو استارت روشن می شود چه اقدامی انجام دهیم ؟

روشن شدن ماشین با بیش از یک بار استارت زدن نشان دهنده ی وجود مشکل یا در باتری و دینام و یا در سیستم سوخت رسانی ( پمپ بنزین و فیلتر بنزین ) و یا وجود مشکل در سیستم برق خودرو که مستقیما با استارت خودرو در ارتباط هستند مانند شمع و کوئل

پس در هنگامی که چنین مشکلی برای اتومبیلتان پیش می آید ، حتما برای بررسی دقیق تر و تخصصی تر به یک مکانیک ماهر و متخصص مراجعه کنید.

و در نهایت اینکه سعی کنید حتما قطعات مصرفی خودرو را به موقع تعویض نمایید و حتما قطعات یدکی با کیفیت و اصل را برای خودرویتان تهیه کنید در همین راستا بهفر یدک با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود در حوزه ی لوازم یدکی خودرو و عرضه ی قطعات یدکی با کیفیت و قیمت مناسب یاری دهنده شما در این امر می باشد.

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان