تفاوت بلبرینگ چرخ یک تکه و دو تکه چیست

تفاوت بلبرینگ چرخ یک تکه و دو تکه چیست

بلبرینگ چرخ جلو و عقب خودرو یکی از مهم ترین قطعات خودرو بوده که وظیفه ی اتصال چرخ به خودرو و کاهش اصطکاک در حین چرخش چرخ خودرو را برعهده دارند.

اگر به دنبال خرید بلبرینگ چرخ برای خودرویتان باشید احتمالا با یک سرچ ساده متوجه وجود انواع بلبرینگ های چرخ جلو و عقب ( یک تکه ، دو تکه ، یک ردیفه ، دو ردیفه ، شیار دار و قدیم ) می شوید اما کدام نوع بلبرینگ چرخ مناسب مدل خودروی شما است و اصلا تفاوت بلبرینگ یک تکه و دو تکه چیست ؟

همه ی این ها از مواردی بوده که در مقاله تفاوت بلبرینگ چرخ یک تکه و دو تکه برای شما بررسی می کنیم . پس اگر قصد خرید بلبرینگ برای خودرویتان را دارید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

 

تفاوت بلبرینگ چرخ یک تکه و دو تکه چیست ؟

احتمالا هنگام خرید بلبرینگ چرخ اسم بلبرینگ چرخ یک تکه ، دو تکه ، یک ردیفه ، دو ردیفه ، شیاردار  و قدیم به گوشتان خورده است . درباره ی تفاوت بلبرینگ یک تکه و دو تکه که در ادامه صحبت می کنیم .

اما در ابتدا این را بدانید که بلبرینگ چرخ یک تکه همان یک ردیفه و همان شیاردار  و بدون شیار بوده و بلبرینگ چرخ دو تکه همان دو ردیفه و همان بلبرینگ چرخ قدیم می باشد .

پس مثلا اگر یک جا بلبرینگ دو ردیفه را شنیدید و جای دیگر بلبرینگ دو تکه بدانید که این دو تا با هم فرقی ندارند.

مورد بعدی که باید در بحث تفاوت بلبرینگ یک ردیفه و دو ردیفه بدانید : بلبرینگ دو تکه ، بلبرینگ دو ردیفه و بلبرینگ قدیم برای خودرو های مدل پایین کاربرد دارند و کاربرد بلبرینگ یک تکه ، یک ردیفه و شیاردار و بدون شیار برای خودرو های مدل جدید می باشد.

برای مثال بلبرینگ چرخ جلو پراید که مناسب مدل خودرو ی 84 به بالا باشد بلبرینگ شیاردار بوده و بلبرینگ چرخ جلو برای پراید مدل 84 به قبل بلبرینگ قدیم یا همان دو تکه می باشد.

حالا در ادامه می خواهیم تفاوت بلبرینگ شیاردار و قدیم را از لحاظ شکل ظاهری بررسی کنیم .

 

تفاوت بلبرینگ چرخ یک تکه و دو تکه از لحاظ شکل ظاهری

تفاوت بلبرینگ یک تکه و دو تکه از لحاظ شکل ظاهری

از لحاظ شکل ظاهری همانطور که در تصویر بالا می بینید ، بلبرینگ چرخ یک تکه دارای ظاهر ساده ای بوده و بلبرینگ چرخ دو تکه دارای دو ردیف ساچمه است .

ساختار و شکل ظاهری بلبرینگ چرخ یک تکه به این صورت بوده که دو ردیف گوی یا ساچمه فولادی بطور فشرده در یک رینگ فلزی به کار رفته اند که به این رینگ فلزی که مبنای اصلی عملکرد بلبرینگ چرخ به حساب می آید race  می گویند.

بررسی تفاوت بلبرینگ یک تکه و دو تکه از لحاظ قیمت

اول از همه باید بدانید که قیمت بلبرینگ ها بستگی به عواملی زیادی چون کیفیت ، جنس و برند و مارک آن دارد و بطور کلی بلبرینگ های یک تکه قیمت بیشتری نسبت به بلبرینگ های دو تکه دارند.

که شما می توانید در سایت ما لیست قیمت بلبرینگ های خودرویی را مشاهده کنید.

 

نحوه نصب بلبرینگ یک تکه دو تکه از تفاوت های دیگر آن

نحوه نصب از دیگر تفاوت های بلبرینگ چرخ یک تکه و دو تکه

بطور کلی بهتر است که نصب تمام قطعات یدکی خودرویتان توسط یک مکانیک متخصص و ماهر انجام گردد .

اما این را بدانید که در هنگام نصب بلبرینگ های دو تکه ، تنظیم دقیق آن توسط مکانیک کار سختی است و در عوض اگر به درستی نصب شود طول عمر بالایی دارند . که در بلبرینگ های یک تکه این مشکل حل شده و به راحتی نصب می گردند.

 

سخن پایانی

در این مقاله با تفاوت بلبرینگ یک تکه و دو تکه آشنا شدید و متوجه شدید که کدام نوع بلبرینگ با توجه به مدل خودرویتان ، مناسب ترین است .

برای خرید بلبرینگ ضمن دقت به نوع بلبرینگ ( یک تکه یا دو تکه بودن آن ) نیاز است به نکات دیگری مانند مارک و برند و جنس و کیفیت توجه کرده که برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله ی راهنمای خرید بلبرینگ خودرویی را مطالعه کنید.

همچنین برای خرید قطعات یدکی خودرو بخصوص بلبرینگ های خودرویی از فروشگاه های معتبر لوازم یدکی خودرو اقدام به خرید نمایید .

فروشگاه لوازم یدکی خودرو بهفر یدک ، از مراکز معتبر فروش و پخش لوازم یدکی خودرو در غرب استان تهران ( شهر قدس ) بوده که شما می توانید بصورت حضوری و آنلاین قطعه ی یدکی مورد نیازتان را از این فروشگاه تهیه کنید.

نظرات بازدیدکنندگان