راهنمای خرید بهترین بلبرینگ های خودرویی در سال 1402

راهنمای خرید بهترین بلبرینگ های خودرویی در سال 1402

اگر قصد خرید بلبرینگ برای ماشینتان را دارید اما با توجه به وجود برند و مارک های متنوع در بازار لوازم یدکی خودرو دچار سردرگمی شده اید و نمی دانید چه بلبرینگی را برای خودرویتان بخرید ، پیشنهاد می کنم تا حتما مقاله ی " راهنمای خرید بهترین بلبرینگ های خودرویی "  از بهفر یدک را تا انتها بخوانید .

بلبرینگ ها که در صنایع مختلف هم کاربرد دارند، در واقع یکی از مهم ترین قطعاتی بوده که در قسمت های مختلف خودرو بکار رفته و انواع مختلفی مانند بلبرینگ چرخ ، بلبرینگ کولر ، بلبرینگ دینام  و ... دارند.

کمک به انتقال قدرت ، جلوگیری از ایجاد اصطکاک و پیشگیری از سایش قطعات و سطوح از جمله وظایف بلبرینگ ها در خودرو که در ادامه بهتر و ساده تر برای شما بررسی می کنیم .

راهنمای خرید بهترین بلبرینگ های خودرویی

در هنگام خرید بلبرینگ برای خودرویتان لازم است تا یکسری موارد را در نظر بگیرید که ما در اینجا به این موارد اشاره کرده ایم تا بتوانید بهترین نوع بلبرینگ را براساس بودجه ی مدنظرتان بخرید :

چه نوع بلبرینگی نیاز دارید

بلبرینگ ها انواع مختلفی داشته که در قسمت هایی از اتومبیل که امکان ایجاد اصطکاک وجود دارد بکار می روند. به عنوان مثال در چرخ های اتومبیل از بلبرینگ های چرخ استفاده می شود که به واسطه ی آن امکان حرکت چرخ های اتومبیل میسر می شود.

پیشنهاد ما : مطالعه ی مقاله : " بهترین بلبرینگ چرخ جلو پراید "

انواع مختلف بلبرینگ که در قسمت خودرو بکار می روند عبارتند از :

بلبرینگ دینام

بلبرینگ پلوس

بلبرینگ گیربکس

بلبرینگ فرمان

بلبرینگ دنده هرزگرد

بلبرینگ چرخ

بلبرینگ اکسل

بلبرینگ کمپرسور کولر 

قیمت بلبرینگ خودرو

دومین شاخصه ی که برای خرید بلبرینگ در مقاله ی راهنمای خرید بهترین بلبرینگ خودرویی بررسی می کنیم ، قیمت بلبرینگ است.

یکی از مهم ترین معیارها برای خرید بلبرینگ برای خودرو ، قیمت آن می باشد . بطور کلی بلبرینگ ها قیمت بالایی نداشته و بسته به نوع بلبرینگی که برای ماشینتان نیاز دارید از حدود 50 هزار تومان تا حدود 650 هزار تومان متفاوت می باشد.

مثلا برای خودروی پژو 206 قیمت بلبرینگ کمپرسور کولر 206 با قیمت بلبرینگ تایم 206 تفاوت داشته و بلبرینگ تایم قیمت بیشتری دارد.

البته موارد دیگری مثل کیفیت  و مارک بلبرینگ بر قیمت آن نیز تاثیر گذار هستند.

جنس بلبرینگ خودرو

با توجه به کارایی و وظیفه ای که این قطعه در خودرو داشته و مدام در حال چرخش می باشد . جنس آن باید از فلز مقاومی باشد . بهترین نوع فلز برای بلبرینگ ها ، فولاد است. حتما حتما به این نکته توجه داشته باشید چرا که بسیاری از بلبرینگ های بی کیفیتی که در بازار می باشد از جنس آهن هستند.

توجه به نوع بسته بندی

یکی از راه های تشخیص کیفیت بلبرینگ ، توجه به بسته بندی آن می باشد. بسیاری از برند های معروف بسته بندی خاص خود را دارند که شما از طریق بسته بندی می توانید اصل بودن آن را تشخیص دهید.

تا جای ممکن از خرید بلبرینگ های بدون بسته بندی و یا بسته بندی بی کیفیت اجتناب کنید.

بلبرینگ های بی کیفیت بسته بندی مطلوبی ندارند.

کد اختصاصی هک شده بر روی بلبرینگ

کد حک شده بر روی بلبرینگ آپکو | راهنمای خرید بلبرینگ خودرویی

هر شرکت و برند تولید کننده بلبرینگ ، کد اختصاصی بلبرینگ را با فونت مشخص شده ی خود شرکت بر روی بلبرینگ حک می کند که این هم خود می تواند معیاری برای تشخیص اصل بودن بلبرینگ باشد.

تاریخ درج شده بر روی بلبرینگ

تاریخ درج شده بر روی بلبرینگ | راهنمای خرید بلبرینگ

شرکت های تولیدی بلبرینگ و قطعات خودرویی به غیر از درج کد فنی بر روی قطعه ، تاریخ تولید قطعه را هم بر روی آن درج می کنند که شما از روی آن تاریخ می توانید متوجه شوید که آیا این قطعه به تازگی تولید شده است یا خیر.

یک نکته ی کوچک که برای خرید برخی قطعات یدکی می تواند کمکتان کند.

ضمانت و گارانتی

بنظر شما برای بلبرینگ و قطعات یدکی خودرو گارانتی و ضمانت تا چه اندازه می تواند مهم باشد ؟

فقط کافی است به بخش نظرات سایت های بزرگی مثل دیجیکالا رفته و در قسمت بلبرینگ ها و نظرات مشتریان مشاهده می کنید که بسیاری بلبرینگ را خریده و بر روی ماشین خود نصب کرده اند و بعد از یک ماه دوباره آن بلبرینگ خراب شده و مجبور شده اند تا بلبرینگ دیگری بخرند.

سعی کنید از جایی خرید کنید که قطعات یدکی دارای گارانتی و ضمانت باشد تا در صورت درست کار نکردن آن قطعه بتوانید از گارانتی استفاده کنید.

خرید از فروشگاه های معتبر

مهم ترین قدم برای خرید  بلبرینگ و لوازم یدکی مناسب خودرویتان که ر به عنوان آخرین مورد در مقاله ی راهنمای خرید بهترین بلبرینگ خودرویی آن را بررسی می کنیم : پیدا کردن یک فروشگاه معتبر برای خرید می باشد.

اگر قصد خرید اینترنتی را دارید حتما از وب سایت های معتبر خرید نمایید و پیشنهاد می شود که قبل از خرید اینترنتی حتما مقاله ی " خرید اینترنتی لوازم یدکی خودرو " را بخوانید.

 

جمع بندی و سخن پایانی

اگر قصد خرید بلبرینگ و یا هر قطعه ی یدکی دیگر را برای خودرویتان داشته باشید و کمی بگردید ( چه در بازار لوازم یدکی ، چه در اینترنت و بصورت آنلاین ) قطعا با مارک های گوناگون و قیمت های متنوع روبه رو می شوید که شما را برای خرید دچار سردرگمی می کند.

بنابراین شما نیاز به یک راهنمای جامع دارید که بتواند به شما کمک کند. بهفر یدک در سری مقاله های راهنمای جامع خرید به ارائه ی راهکارهای ساده ای پرداخته که شما به راحتی و با توجه به آن می توانید به خوبی خرید خود را انجام دهید.

در پایان امیدواریم که محتوای مقاله ی راهنمای جامع خرید بلبرینگ خودرو برای شما کاربردی بوده باشد و اگر سوالی داشته باشید می توانید با یکی از شماره های زیر با کارشناسان بهفر یدک در ارتباط باشید .

خوشحال میشیم نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

شماره تماس بهفر یدک

 

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان