معرفی و بررسی 10 تا از پرکاربردترین رله های خودرویی | بهفر یدک

معرفی و بررسی 10 تا از پرکاربردترین رله های خودرویی | بهفر یدک

یکی از مهم ترین قطعاتی که در سیستم برقی خودرو بکار می رود رله بوده که انواع مختلفی مانند رله فن ، رله بوق ، رله شیشه بالابر ، رله چراغ و غیره داشته که هر کدام در بخش مربوطه خود بکار می روند و در صورت خرابی ، عملکرد آن بخش با مشکل مواجه می شود.

مثلا اگر شیشه بالابر شما خراب شده باشد برای حل این مشکل می توانید رله مشکی همه کاره استفاده کنید و یا اگه شیشه اتومبیلتان به کندی بالا می رود می توانید از رله تقویت شیشه بالابر استفاده کنید.

از آنجایی که در صورت خرابی رله در خودرو ، تعویض آن ساده بوده و شما به آسانی می توانید رله خودرویتان را خودتان تعویض کنید ، ما در این مقاله به بررسی 10 تا از پرکاربردترین رله های خودرویی پرداخته ایم .

پس اگر به دنیای خودرو و قطعات یدکی علاقمند هستید و یا قصد خرید رله برای خودرویتان را دارید پیشنهاد میکنم این مقاله را حتما تا انتها بخوانید .

 

رله فن رادیاتور ( سبز ) مناسب پژو 206

رله فن 206

رله فن 206 اولین گزینه ی معرفی شده در این لیست ده تایی ما می باشد. این قطعه که یکی از اجزای مهم فن خودرو است وظیفه ی کنترل سرعت چرخش پروانه های فن خودرو را برعهده داشته و در قسمت محفظه موتور خودرو نصب می گردد.

اگر فن خودرویتان به درستی کار نکند یعنی یا فن اتومبیل یکسره کار کند و یا اصلا کار نکند احتمالا رله فن اتومبیلتان خراب شده است . از طرفی داغ شدن موتور خودرو و روشن شدن چراغ چک هم می تواند از علائم خرابی رله فن باشد.

 

رله دوبل 40 آمپر سیستم انژکتوری H

رله دوبل 405

شرکت بی ای جی که با نام بتاسرامد و یا بتا شناخته می شود ، یکی از بهترین شرکت های تولید رله های خودرویی در کشور بوده که رله هایش را با بهره گیری از محصولات شرکت هونگفا ( دومین رله ساز برتر دنیا ) به بازار عرضه می نماید.

رله دوبل سیستم انژکتوری H که وظیفه ی آن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز ایسیو یا همان کامپیوتر خودرو می باشد ، یکی از پر فروش ترین و پرکاربردترین رله های این شرکت بوده که مناسب برای خودروی پژو 405 است.

برای خرید و مشاهده قیمت رله دوبل 405 کلیک کنید.

 

البته بهتر است که بدانید: شرکت بی ای جی نوع دیگری از رله دوبل ها را با نام رله دوبل سیستم انژکتور B روانه بازار کرده که تفاوت آن با نوع H در میزان جریان ( جریان H 40 آمپر و جریان B 30 آمپر ) و قیمت می باشد که نوع B قیمت کمتری داشته که می توانید در سایت بهفر یدک مشاهده کنید.

 

رله تقویت شیشه بالابر پژو 405

رله تقویت شیشه بالابر - از پرکاربردترین رله خودرویی

شیشه بالابر خودرو از جمله قطعاتی بوده که به مرور زمان عملکرد آن دچار مشکل شده و به کندی شیشه را می توان بالا و پایین کرد . یکی از ارزان ترین راه هایی که باعث تقویت شیشه بالابر و بهبود عملکرد آن می شود استفاده از رله ی تقویت شیشه بالابر است.

قطعه ی فوق که عکس آن را مشاهده می کنید رله تقویت شیشه بالابر پژو بوده که می تواند تا 20 درصد عملکرد شیشه بالابر خودرویتان بهبود دهد .

 

رله یک قلو ( رله فن انژکتور ) پراید

رله فن پراید - از پرکاربردترین رله خودرویی

یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین رله ها در فروشگاه بهفر یدک که مناسب برای خودرو ی پراید است ، رله ی فوق بوده که با نام رله فن پراید شناخته می شود.

راه اندازی فن ، بوق و مه شکن از کاربرد های اصلی این رله بوده که در صورت وجود ایراد در هریک از موارد گفته شده باید بررسی گردد و در صورت وجود مشکل در رله ، باید تعویض گردد.

 

رله مشکی 15-25 ( 40 آمپر ) همه کاره

رله مشکی همه کاره

رله مشکی 15- 25 ( 40 آمپر ) همه کاره که بیشتر به عنوان رله استارت پژو شناخته می شود وظیفه دارد تا برق را از باتری به استارت خودرو برساند.

رله فوق که دارای ابعاد 28*28*25 بوده علاوه بر سیستم استارت پژو برای چراغ ، شیشه بالابر و بوق در خودروی سمند و پراید هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رله اتو فلاشر فلاشر جدید پژو و سمند بتا

رله اتو فلاشر سمند

رله اتو فلاشر سمند برای تشخیص شتاب منفی در ترمز های ناگهانی در این خودرو بکار می رود.  یعنی با ترمز ناگهانی فلاشرهای ماشین 5 بار روشن و خاموش می شود. بدیهی است که با خرابی این قطعه ، در ترمز های ناگهانی فلاشرها کار نمی کند و از آنجایی که این مسئله مرتبط به ایمنی خودرو است در صورت خرابی رله اتوفلاشر ، سریعا آن را برای خودرویتان تهیه کنید.

 

 

رله abs mobis

رله abs موبیس - از پرکاربردترین رله های خودرویی

در ادامه ی لیست 10 تا از پرکاربردترین رله های خودرویی به معرفی دو تا از رله ها می پردازیم که مربوط به سیستم ای بی اس خودرو بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است.

اولین مورد رله abs موبیس بوده که برای راه اندازی سیستم abs خودرو ی سمند مورد استفاده قرار می گیرد. این رله دارای 6 پایه و به رنگ طوسی بوده و در قسمت داشبورد خودرو نصب می گردد.

رله abs mando

رله abs ماندو

دومین رله abs که در فروشگاه بهفر یدک موجود است و شما می توانید آن را تهیه کنید رله abs ماندو بوده که مناسب برای پژو و سمند می باشد.

سیستم ABS یکی از مهمترین امکانات مربوط به ایمنی خودرو بوده که در طراحی اتومبیل ها به ویژه اتومبیل های جدید به کار برده شده است. بنابراین باید به شدت حواستان به آن باشد.

یکی از دلایل روشن شدن چراغ ای بی اس خودروی سمند و پژو می تواند از خرابی این رله باشد که حتما سریعا بررسی و ایراد را برطرف کنید.

 

رله تاخیرانداز درب صندوق عقب

رله صندوق پران

یکی از پرکاربردترین رله های خودرویی ، رله های با تاخیر زمانی می باشد که براساس زمان ، عملیات کنترلی مناسب را انجام می دهند.

به عنوان مثال رله تاخیر انداز در بازکن صندوق عقب که به رنگ سبز و دارای 4 پایه بوده هم فرمان بازکردن درب را انجام میدهد و هم یه متمم زمان به ان اضافه میکند یعنی با تاخیر چند ثانیه انجام میدهد.

این رله که به رله صندوق پران سمند ef7 معروف است یکی از رله های پرکاربردی بوده که در این لیست ده تایی ما قرار گرفته است. که شما می توانید بصورت تکی و عمده از فروشگاه قطعات یدکی بهفر یدک آن را تهیه فرمایید .

 

رله 25-15 شیشه ای 60 آمپر همه کاره

رله استارت پراید

بالاخره به آخرین مورد از لیستمون رسیدیم . مورد آخرکه به شما معرفی می کنیم رله شیشه ای همه کاره فوق بوده که به عنوان رله استارت پراید وخودرو های دیگر مانند پژو و سمند مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع رله استارت یک قطعه ی الکتریکی است که وظیفه ی انتقال جریان از باتری به استارت خودرو را برعهده دارد تا بتواند موتور خودرو را روشن کند.

روشن نشدن خودرو ، روشن ماندن رله استارت بعد از روشن شدن موتور ، شنیدن صدای تیک مانند هنگام استارت و استارت خوردن نامنظم خودرو همگی می توانند از دلایل خرابی رله استارت باشد.

 

سخن پایانی و جمع بندی

یک خودرو از مجموعه قطعات ریز و درشت زیادی تشکیل می شود . هنگام خرابی و وجود مشکل در یک قسمت از خودرو معمولا همه اول به سراغ اجزا و قطعات بزرگتر رفته و ابتدا آن را بررسی می کنند و کمتر به قطعات کوچکتری مثل رله ها اهمیت داده می شود.

سالم بودن و یا خراب بودن رله مستقیما بر عملکرد آن بخش تاثیرگذار است مثلا خرابی رله فن مستقیما بر عملکرد فن خودرو اثر می گذارد یعنی یا فن یکسره کار می کند یا کلا کار نمی کند و شما با هزینه ی کم و تعویض رله فن می توانید ایراد خودرویتان را برطرف کنید.

ما در این مقاله 10 تا از پر کاربردترین رله های خودرویی از برند بی ای جی را برای شما بررسی کرده ایم که شما می توانید این رله ها را از پخش لوازم یدکی خودرو بهفر یدک تهیه کنید.

حالا چرا رله های بتا یا همان بی ای جی ؟

به دلیل جنس خوب و قیمت مناسب

برای خرید رله خودرویی و بطور کلی هر قطعه یدکی دیگر دو فاکتور اساسی و مهم ( کیفیت و قیمت ) باید درنظر گرفته شود.

پایه ی رله های برند بی ای جی از جنس برنج بوده که نشان دهنده ی کیفیت بالا این رله ها می باشد .

نظرات بازدیدکنندگان