راهنمای خرید استپر موتور

راهنمای خرید استپر موتور

راهنمای خرید استپر موتور : وجود هر ایرادی در خودرو در هنگام رانندگی ، نشان دهنده ی خرابی و بد کار کردن یکی از قطعات خودرو می باشد که باید به آن توجه کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن قطعه نمایید . اما با توجه به تنوع قطعات از لحاظ مارک و قیمت در بازار لوازم یدکی خودرو در ایران ، خریدارن دچار سردرگمی می شوند که برای اتومبیلشان کدام مارک را بخرند و در هنگام خرید به چه نکاتی توجه داشته باشند .

بهفر یدک در سری مقالات " راهنمای خرید " ، تمامی نکاتی را که شما برای خرید هر قطعه ی یدکی نیاز دارید را بررسی می کند و در انتها به معرفی چند مدل و نمونه که در فروشگاه خود موجود دارد می پردازد تا شما بتوانید هم به صورت اینترنتی و هم بصورت حضوری خرید نمایید.

اگر با رها کردن پدال گاز خودرویتان خاموش می شود و یا در هنگام روشن بودن کولر ، دور موتور خودرویتان افزایش می بابد و یا بلافاصله پس از روشن کردن

خودرویتان ، دور موتور افزایش می باید احتمالا استپر موتور خودرویتان خراب شده و احتیاج به تعمیر و یا تعویض دارد.

البته قبل از آن که به سراغ استپر موتور بروید ، ابتدا سنسور دریچه گاز اتومبیلتان را بررسی کرده و از عملکرد درست آن اطمینان پیدا کنید. حالا نوبت بررسی استپر موتور است . در خیلی از مواقع استپر موتور با شستشو درست می شود اما اگر احتیاج به تعویض داشت اصلا نگران نباشید چرا که این قطعه قیمت بالایی نداشته و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

اگر نیاز به خرید استپر موتور برای خودرویتان دارید ، پیشنهاد ما این است که ابتدا مقاله ی راهنمای خرید استپر موتور را تا انتها بخوانید سپس بر روی قیمت استپر موتور کلیک کرده تا لیست قیمت تمامی استپر موتور ها مناسب خودرو های پراید ، پژو 405  و پژو 206 را مشاهده کنید.

 

با دیدن چه نشانه هایی در خودرو باید استپر موتور را چک کرد ؟

در ابتدا می خواهیم بررسی کنیم که چه نشانه ها و علائمی در خودرو و در هنگام رانندگی نشان دهنده ی خرابی این قطعه می باشد.

از علائم خرابی استپر موتور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن شدن چراغ چک
  • گاز خوردن اتومبیل هنگام تعویض دنده
  • نوسان دور موتور ( بالا و پایین شدن آن ) در پشت چراغ قرمز و یا ترافیک
  • گاز خوردن خودبخودی اتومبیل در هنگام روشن کردن آن
  • کاهش شدید دور موتور در ترافیک و یا زمان روشن بودن کولر ماشین
  • خاموش شدن خودرو هنگام تعویض دنده
  • بالا رفتن دور موتور در زمان گرم بودن آن
  • لرزش موتور خودرو در حالت درجا

 

دو نکته مهم قبل از خرید و تعویض استپر موتور

قبل از خرید استپر موتور ، اول از همه مطمئن شوید که موارد گفته شده در بالا به دلیل خرابی این قطعه است یا خیر. چرا که کمتر پیش می آید که استپر موتور خراب شود . اما خب احتمال خرابی آن هم وجود دارد.

پس به عنوان نکته ی اول قبل از خرید و تعویض استپر موتور ، سنسور دریچه گاز ، سیستم جرقهکوئل ، شمع ، وایر شمع ) ، سوزن انژکتور و واشر را بررسی کرده و از سالم بودن آن ها اطمینان پیدا کنید.

و بعنوان نکته دوم : با توجه به این محل نصب استپر موتور در تمامی خودرو ها بر روی سنسور دریچه گاز می باشد ، یکی از دلایل مهم خرابی این قطعه کثیفی و آلودگی ناشی از تجمع رسوبات وکربن است . و مشکل بوجود آمده در خودرویتان بیشتر اوقات با شستشوی استپر موتور و دریچه گاز از بین میرود.

 

نکات مهم هنگام خرید استپر موتور

اگر با بررسی دو مورد بالا باز هم به این نتیجه رسیدید که نیاز است تا یک استپر موتور جدید برای خودرویتان خرید و نیاز است تا استپر موتور قبلی را تعویض کنید پس حتما این نکات را تا انتها بخوانید :

یک نکته دیگر اینکه نحوه تعویض استپر موتور بسیار ساده بوده و بسیاری از افراد علاقه مند هستند که خود قطعات اتومبیلشان را تعویض کنند بنابراین اگر بعد از مطالعه ی راهنمای خرید استپر موتور نیاز به آموزش  تعویض استپر موتور  داشتید ، پیشنهاد میکنم مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی ( مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه )   آموزش تعویض استپر موتور

نکته اول : قیمت مناسب

اولین و مهم ترین نکته ای که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید این است که متناسب با بودجه ی موردنظرتان بتوانید بهترین نوع قطعه ی مورد نیاز اتومبیلتان را تهیه کنید.

با توجه به وجود قطعات یدکی تقلبی سعی کنید به سمت قطعات یدکی ارزان نروید. البته منظور ما این نیست که حتما گران ترین قطعه را بخرید . بلکه می توانید با یک بودجه ی مناسب استپر موتور با کیفیتی را خریداری کنید.

نکته دوم : توجه به مارک و برند

توجه به مارک استپر موتور هم می تواند عاملی تاثیرگذار در خرید این قطعه باشد. از بهترین برند های استپر موتور در ایران می توان به عظام و بوش و بی ای جی اشاره کرد.

نکته سوم : گارانتی قطعه

برای خرید تمامی قطعات یدکی به گارانتی آن توجه نمایید. چرا که امکان دارد پس از خرید و نصب قطعه ی مورد نظر ، آن قطعه به درستی کار نکند . پس حتما از فروشگاه ها و برند هایی خرید کنید که دارای گارانتی و ضمانت باشد.

نکته چهارم : مشورت با افراد خبره و کارشناس قبل از خرید

یکی از توصیه های بهفر یدک برای خرید استپر موتور این است که حتما با افراد دارای تخصص در این زمینه مشورت نمایید . یا اگر فروشگاه قطعات یدکی معتبری را می شناسید ، می توانید از آن ها مشورت گرفته و درباره ی کیفیت یک قطعه اطمینان پیدا کنید.

اگر هم فروشگاه معتبری را نمی شناسید ، می توانید با کارشناسان بهفر یدک با شماره زیر تماس بگیرید تا شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنند.

معرفی چند نمونه و مدل استپر موتور که می توانید برای اتومبیلتان تهیه کنید :

استپر موتور پژو 206 مارک بی ای جی

استپر موتور 206

مناسب برای خودرو پژو 206
نوع خودروسواری
محل نصب قطعهبر روی دریچه گاز خودرو
تعداد در بسته بندی1 عدد
سایر توضیحاتدارای گارانتی یکساله

مشخصات ، قیمت روز و خرید

استپر موتور پژو 405 مارک بی ای جی

استپر موتور 405

مناسب برای خودرو پژو 405
نوع خودروسواری
محل نصب قطعهبر روی دریچه گاز خودرو
تعداد در بسته بندی1 عدد
سایر توضیحاتدارای گارانتی یکساله

مشخصات ، قیمت روز و خرید

استپر موتور پیکان پراید بتا

استپر موتور پراید

مناسب برای خودرو پراید - پیکان
نوع خودروسواری
محل نصب قطعهبر روی دریچه گاز خودرو
تعداد در بسته بندی1 عدد
سایر توضیحاتدارای گارانتی یکساله

مشخصات ، قیمت روز و خرید

استپر موتور ال 90 بی ای جی

مناسب برای خودرو ال 90
نوع خودروسواری
محل نصب قطعهبر روی دریچه گاز خودرو
تعداد در بسته بندی1 عدد
سایر توضیحاتدارای گارانتی یکساله

مشخصات ، قیمت روز و خرید

 

 

نظرات بازدیدکنندگان