بهترین بلبرینگ چرخ جلو پراید کدام است ؟

بهترین بلبرینگ چرخ جلو پراید کدام است ؟

با توجه به تعداد بالا مارک ها و برند های گوناگون در بازار لوازم یدکی خودرو ، بنظر شما بهترین مارک بلبرینگ چرخ جلو پراید کدام است ؟

به دلیل قیمت بالای خودرو در ایران دیگر کمتر کسی می تواند ماشین خود را تعویض کند پس باید در نگهداری خودوریتان دقت داشته باشید .

یکی از مهمترین نکات نگهداری خودرو ، خرید قطعات یدکی اصل و باکیفیت برای اتومبیلتان است و باید هنگام خرید لوازم یدکی خودرو به مارک آن توجه کرد. و خب به دلیل وجود برند های گوناگون و بعضا بی کیفیت قطعا شما هم هنگام خرید بلبرینگ چرخ برای خودرویتان با این مشکل مواجه شده اید که بهترین نوع و مارک بلبرینگ چرخ جلو برای پراید کدام است؟ و از کجا می توان آن را تهیه کرد؟

در این مقاله جامع به اکثر سوال های شما درباره خرید بلبرینگ چرخ جلو پراید پاسخ داده شده و همچنین نکات فنی این قطعه مانند علائم و دلایل خرابی بلبرینگ چرخ جلو مطرح می شود تا شما بیشتر با این قطعه ی مصرفی خودرویتان آشنا شوید و با توجه به حساس بودن آن بموقع اقدام به تعویض آن نمایید .

آشنایی با بهترین مارک های بلبرینگ چرخ جلو پراید

تولیدکنندگان بسیاری اقدام به تولید و عرضه ی بلبرینگ چرخ جلو برای خودرو می نمایند که می توان به : روژان صنعت ( RSCO ( ، آپکو ، ناچی ، FSK و فاگ ( FAG ) اشاره کرد.

هر کدام از بلبرینگ های تولیدی توسط این برند ها مزایا و معایب خودش را داشته که همین مسئله سبب می شود که انتخاب بهترین بلبربنگ چرخ جلو پراید سخت باشد. اما هر 5 برند معرفی شده جز مارک های خوب بوده و حالا شما باید برای خرید بلبرینگ چرخ به فاکتور های دیگری مثل قیمت ، ایرانی و یا خارجی بودن مارک قطعه ، و نوع فلز بکار رفته توجه داشته باشید.

مثلا اگر برای شما در کنار کیفیت بالا ، قیمت بلبرینگ چرخ جلو پراید مهم می باشد و می خواهید از برندی تهیه کنید که قیمت مناسبی داشته باشد پیشنهاد ما به شما برند آپکو است.

و اگر به دنبال برند خارجی هستید پیشنهاد ما به شما برند فاگ و ناچی بوده و اگر جزو افرادی هستید که از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنید و کالای ایرانی می خرید پیشنهاد ما به شما برند روژان صنعت ( RSCO ) می باشد که طبق نظر و تجربه ی مشتریان ما کیفیت خوبی دارد.

به دلیل آنکه مهمترین فاکتور در خرید ، قیمت بلبرینگ بوده پس پیشنهاد می کنیم که حتما لیست قیمت انواع بلبرینگ را در سایت بهفر یدک مشاهده نمایید.

 

دلایل خرابی بلبرینگ چرخ

افتادن با سرعت بالا در دست انداز ها و چاله ها

آسیب های فیزیکی از مواردی بوده که سبب خرابی قطعات متحرک اتومبیلتان می گردد. بلبرینگ چرخ که مدام در حال چرخیدن می باشد، از قطعات متحرک خودرو بوده که یکی از دلایل خرابی آن می تواند رانندگی غیراصولی و افتادن با سرعت بالا در دست انداز ها و چاله ها باشد.

حرکت با سرعت بالا بر روی دست انداز ها و چاله ها سبب فشار به ساچمه های بلبرینگ شده که در صورت خورد شدن یکی از ساچمه ها ، تمامی ساچمه ها خراب می شود.

برای طولانی شدن عمر بلبرینگ ها ، در دست انداز ها و گودال ها سرعت خودرو را کم کنید. البته توجه داشته باشید که ترمز ناگهانی در چاله ها و دست انداز ها سبب آسیب بیشتر به بلبرینگ شده پس بهتر است این کار را انجام ندهید.

جنس بلبرینگ چرخ ماشین

جنس بلبرینگ یکی از عوامل موثر در طول عمر آن می باشد . هنگام خرید بلبرینگ چرخ حتما به جنس ساچمه ها و کاسه نمد بلبرینگ توجه داشته باشید که از جنس فلزی باشند.

عدم دقت در نصب بلبرینگ چرخ

یکی دیگر از دلایلی که سبب کاهش طول  عمر بلبرینگ چرخ می شود نصب غیراصولی آن است.

توجه داشته باشید که نصب بلبرینگ چرخ عقب توسط مکانیک انجام شده و نصب بلبرینگ چرخ جلو توسط تراشکار انجام می گیرد.

دلیل نصب بلبرینگ چرخ جلو توسط تراشکار بخاطر پرس بلبرینگ توسط دستگاه پرس می باشد. اگر هنگام پرس بلبرینگ چرخ جلو دقت کافی وجود نداشته باشد در کارکرد و طول عمر قطعه تاثیرگذار است.

 

علائم خرابی بلبرینگ چرخ جلو پراید

به خرابی بلبرینگ چرخ اتومبیلتان باید اهمیت زیادی دهید چرا که خرابی آن می تواند سبب حوادث جبران ناپذیری برای خودرو و سرنشینان آن شود. پس حتما باید علائم و نشانه های خرابی بلبرینگ چرخ را بشناسید تا بموقع اقدام به تعویض این قطعه نمایید.

علائم خرابی بلبرینگ چرخ عبارتند از :

  • کاهش سرعت حرکت چرخ های ماشین
  • صدا دادن چرخ های ماشین هنگام حرکت
  • لق زدن لاستیک در جای خود زمانی که توسط جک بالا برده شده باشد
  • لرزش فرمان در سرعت های بالا
  • شنیدن صدای کشیده شدن فلز بر روی هم
  • قفل شدن حرکت چرخ ها در حین حرکت

برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله ی علائم خرابی بلبرینگ چرخ را مطالعه کنید.

بلبرینگ چرخ جلو پراید را از کجا بخرم ؟

بلبرینگ چرخ حساس ترین قطعه در مجموعه چرخ خودرو بوده که باید به آن توجه گردد و در صورت خرابی سریعا آن را تعویض نمایید با توجه به نکات گفته شده برای تعویض بلبرینگ چرخ ، حتما تعویض آن را به یک فرد ماهر بسپارید.

علاوه بر نحوه ی نصب بلبرینگ ، کیفیت این قطعه نیز بسیار مهم بوده و در هنگام خرید حتما به مارک و کیفیت آن توجه کرده تا بتوانید بهترین بلبرینگ چرخ جلو پراید را برای اتومبیلتان تهیه کنید.

برای آنکه خیالتان از بابت کیفیت قطعات یدکی خودرو مطمئن شود حتما از مراکز معتبر فروش قطعات یدکی خودرو خرید خود را انجام دهید. مرکز پخش لوازم یدکی خودرو بهفر یدک ، در غرب استان تهران اقدام به فروش حضوری و اینترنتی قطعات یدکی از جمله بلبرینگ خودرو به صورت تکی و عمده می نماید.

سخن پایانی 

شما با استفاده از یکسری راهکارهای ساده می توانید کیفیت قطعه ی یدکی را که برای ماشینتان خریده اید را بررسی کنید . از آنجایی که قطعات یدکی تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو زیاد شده بنابراین اگر قصد خرید هر نوع بلبرینگی برای اتومبیلتان دارید ، پیشنهاد می کنم که حتما مقاله ی " راهنمای خرید بهترین بلبرینگ خودرویی " را بخوانید. 

 

نظرات بازدیدکنندگان